Forumul National „Tinerii – motor al dezvoltarii”

Participantii la forumul national de promovare a antreprenoriatului in randul tinerilor

Forumul National „Tinerii – motor al dezvoltarii”

5 –7 iunie 2013,

Focsani

Forumul National „Tinerii – motor al dezvoltarii”, unul dintre cele mai mari evenimente de promovare a antreprenoriatului in randul tinerilor, a avut loc in perioada 5 – 7 iunie 2013, la Focsani, Sala de Evenimente a Hotelului Fashion Center.

Evenimentul s-a adresat elevilor de liceu si cadrelor didactice, fiind prezenti reprezentanţi ai autoritaţilor centrale şi locale, reprezentanţi ai angajatorilor, tineri antreprenori si  reprezentati ai mass media. Au fost prezenti peste 300 de participanti.

Prima zi a fost dedicata celei de-a treia editii a Competitiei Business Plan – Etapa Nationala.

Aceasta manifestare a fost onorata de prezenta Ministrului Educației Naționale, Remus PRICOPIE, care a apreciat aportul adus de acest tip de demers educational si a evidentiat importanta dezvoltarii spiritului antreprenorial si a mobilitatii antreprenoriale in randul tinerilor elevi. Pentru viitor, ca promisiune, Domnia Sa si-a exprimat intentia de a sprijini in continuare potentialul inovator si antreprenorial al tinerilor, precum si initiativele de acest gen.

In cadrul competitiei, au fost prezentate noua planuri de afaceri ale firmelor de exercitiu, care au ajuns la Etapa Nationala. De asemenea, s-a organizat si o expozitie tematica, unde peste 100 de elevi au expus planurile de afaceri, din toate etapele competitiei.

Cele mai bune si interesante planuri de afaceri au fost premiate la finalul competitiei, in cadrul unei festivitati. Premiile, oferite din partea Asociatiei Euro<26 Romania si al Patronatului Tinerilor Intreprinzatori din Romania, au constat in sume consistente de bani, respectiv 2000 lei – locul I, 1400 lei – locul II, 800 lei – locul III si 100 lei pentru fiecare mentiune.

Locul I a fost castigat de firma de exercitiu ”ECOGEN SRL” – Colegiul National Andrei Muresanu – Bistrita, prezentata de elevii Babutan Ioana si Moldovan Sergiu, sub coordonarea prof. Anca Cocean.

Locurile II si III au fost ocupate de firmele ”OVO MEDIA SRL” – Colegiul Economic “Virgil Madgearu” –  Bucuresti (elevi Cataniciu Teodor Nicolaie si Popescu Catalina Ioana, prof. Teia Manole) si “ART PEISAJ SRL” – Colegiul Vasile Lovinescu – Falticeni (eleviGafincu Cosmina Vasilica si Maxim Andreea, prof. Florența Bocanci).

In cea de-a doua zi au avut loc vizite de studiu la intreprinderile locale, elevii beneficiind de exemplificari ale unor afaceri reale, avand posibilitatea  sa poarte discutii cu antreprenorii si managerii societatilor respective.

In ultima zi a evenimentului a avut loc Conferinta Tinerii – motor al dezvoltarii”, pe tema antreprenoriatului in randul tinerilor. Invitatii au dezbatut despre valorificarea spiritului antreprenorial al elevilor, familiarizarea acestora cu activitatile specifice mediului economic real si stimularea creativitatii, dobandirea competentelor necesare unui intreprinzator dinamic (gandire critica, luare de decizii, asumarea responsabilitatii, lucrul in echipa, iniţiativa, autoorganizarea si autoevaluarea resurselor individuale).

S-au adresat tinerilor reprezentanti marcanti ai mediului de afaceri,Dragos Horhocea – administrator SC AGETUR SRL, Loredana Odobescu – administrator SC LOREDO SRL, Sorina Bucuras Placinta – administrator Sorste SA si Emanuela Bodas – Director comercial ESTINVEST SA, Laurentiu Țigaeru Rosca – deputat, Tudorel Trofin – Viceprimar Municipiul Focsani,  Mihaela Stefanescu – Inspector CNDIPT,  Radu Oprea – Patronatul Tinerilor Intreprinzatori din Romania si Alexandru Sfiraiala – Asociația Euro<26 Romania.

Prin subiectele dezbatute si activitatile desfasurate, consideram ca Forumul National „Tinerii – motor al dezvoltarii” a oferit tinerilor cadrul necesar si adecvat de prezentare si afirmare a potentialului antreprenorial, creativ si inovativ, “la inceput de drum”.

Asociatia Euro<26 Romania, organizatorul acestui eveniment, doreste sa multumeasca tuturor partenerilor si participantilor pentru contributia la succesul evenimentului.